Wij bieden mensen handvatten voor bezinning op het leven en verdieping in de theorie en praktijk van christelijke tradities. We hopen daarmee iets toe te voegen waar we steeds minder van denken te zien: ruimte voor dialoog en mogelijkheid tot verdieping.
Theologie.nl heeft voor elk wat wils. Voor de predikant, priester of voorganger zijn er preekschetsen en exegeses – die voor de verdieping zoekende leek evengoed interessant zijn. Daarnaast hebben we artikelen uit tijdschriften met verschillende interessegebieden, zoals spiritualiteit, bijbelwetenschappen of geloofsopbouw. Maar we plaatsen niet alleen bestaand materiaal. Als redactie werken we met theologen aan columns, soms actueel, soms juist de waan van de dag overstijgend, en hebben we De theologie podcast. Last but not least, plaatsen we boekrecensies en delen we blogs uit ons netwerk.
Waar te beginnen?
Met zo veel soorten materiaal, kan het een uitdaging zijn als lezer om door de bomen het bos te zien. We geven je daarom een paar aanknopingspunten:
- Ga naar onze hoofdpagina, waar we altijd een aantal bijdragen uitlichten
- Zoek een tijdschrift dat je aanspreekt en selecteer deze in de zoekfunctie als ‘Bron’
- Bekijk onze gebieden in de zoekfunctie onder ‘Hoofdthema’ en kies er een die je aanspreekt
- Abonneer je op (een van onze) onze nieuwsbrieven, waarin we (twee)wekelijks bijdragen uitlichten
- Volg ons op het sociale medium van jouw voorkeur: Instagram, X, LinkedIn of Facebook
Kom je er alsnog niet helemaal uit? Hier vindt je zoektips en je kunt contact met ons opnemen.
Onbeperkt lezen
Als het je leuk lijkt om lid te worden, vind je hier verschillende lidmaatschappen.
Vragen
Voor vragen over abonnementen of de techniek kun je terecht bij helpdesk@theologie.nl.
Voor promotionele vragen of opmerkingen kun je terecht bij promotie@theologie.nl.
Samenwerken
Zou je graag iets voor Theologie.nl schrijven? Met ideeën voor columns en artikelen kan je onze redactie mailen op redactie@theologie.nl. Of zou je jouw organisatie graag onder de aandacht brengen? Bekijk dan onze pagina over branded content.