Wat bedoel je als je het over zonde hebt? En is het niet een beetje overdreven om steeds je zonden te belijden, zoals in de katholieke liturgie gebeurt? Spreken over ‘zonde’ roept weerstand op. Zeker bij wie opgevoed is in een tijd en een kerk waarin zonde en zondigheid een massieve negatieve betekenis hadden. Linea recta verbonden met het laatste oordeel. Hét moment dat God, de grote zondenrekenmeester, ging afrekenen met de verderfelijke mens, met alles wat in ons leven fout was. Je kunt zonde ook positiever benaderen: Als we een kostbare vaas uit onze handen laten glippen en hij
Het volledige artikel lezen?
Dit artikel is voor Basis-leden. Log in om verder te lezen.
Nog geen lid? Ontdek Theologie.nl Basis en start met een gratis eerste maand.
Je hoeft niets te doen: actiecode THB-PW03 wordt automatisch verwerkt bij je aanmelding.
Daarna € 6,99 per maand. Maandelijks opzegbaar.
Probeer nu.
Bekijk de actievoorwaarden.
InloggenLid worden