Een onzeker bestaan …
De piano is de comfortzone van Hanneke Allewijn. Die liefde heeft ze onlangs teruggevonden, maar pas na een lange omweg.
De piano is de comfortzone van Hanneke Allewijn. Die liefde heeft ze onlangs teruggevonden, maar pas na een lange omweg.
Waarom zou een moderne kunstenaar nog bijbelse taferelen schilderen? Hanneke Allewijn sprak met Frans Franciscus over zijn werk.
Kan een archief inspirerend zijn voor de manier waarop kerken met hun schatten omgaan? Hanneke Allewijn ziet hoe de vorm eraan mee kan werken dat een collectie niet ligt te verstoffen.
Hanneke Allewijn bezocht de tentoonstelling Kunst in het derde rijk en was onder de indruk. Kan geschiedenis zich herhalen?
Mineke Kroes werkt al 17 jaar als geestelijk verzorger in de psychiatrie. Ze begon in 2006 als geestelijk verzorger bij Parnassia, dat psychiatrische begeleiding biedt met zorginstellingen in de regio’s Haaglanden en Noord-Holland. Waaruit bestaat haar werk?
Het verhaal over Adam en Eva is zo’n bekend verhaal. Toch spreekt het nog altijd de lezer en de hoorder aan. Waar ben je?
Terwijl kerken aantoonbaar krimpen, wordt er nog steeds van alles georganiseerd. Heeft het nog zin om daar energie in te steken? Hanneke Allewijn reflecteert op de aankondiging van een symposium. Hoe vol is het glas?
Op vakantie worden veel foto’s gemaakt, ook van dat kapelletje in de bergen of van het glas-inloodraam van die beroemde kathedraal. Maar misschien is er meer vastgelegd dan een mooi plaatje. Het kan interessant zijn om die foto’s te verzamelen, samen te bekijken – en te praten over wat toen heeft geraakt.
Jongeren die het huis uit gaan om een opleiding te volgen, ontdekken vaak nieuwe wegen. Wat zijn dan hun oriëntatiepunten? Studentenpastor Jasja Nottelman merkt dat de rol van influencers een belangrijk gespreksonderwerp is.